Rzeczoznawca i kredyt? Tak!

Nie tak dawno rozpocząłem staranie się o kredyt hipoteczny – zastawem miał być dom. Jakież było moje ogromne zaskoczenie, gdy okazało się, że niezbędna jest wycena domu przez rzeczoznawcę, gdyż tylko pozytywnej wycenie jest możliwość otrzymania kredytu.

pobrane (18)

Po co taka wycena?

O tym, że jest niezbędna dowiedziałem się na etapie wstępnej decyzji kredytowej. Na początki bardzo się zdziwiłem jednak z czasem gdy odpowiednio pomyślałem i poczytałem w sieci zrozumiałem – żaden bank nie zdecyduje się pożyczyć nam tak dużej kasy bez odpowiedniego zabezpieczenia. Muszą wiedzieć ile tak naprawdę warte jest mieszkanie.

images (17)

Kto powinien wycenić nasz dom?

Może to być bank bądź współpracujący z nim rzeczoznawca bądź też rzeczoznawca majątkowy zaproponowany przez osoby wnioskujące. Ta druga propozycja jest podobno o wiele korzystniejsza – nie wiem jak sprawdzę to Wam przekażę informacje!

images (18)

Leave a Reply

